Forks!

Vi kanske åker till Forks i sommar, för er som är lite efter så är det staden där Twilight utspelar sig! Jag har pratat med min mamma, hon vill åka till L.A och Florida, det är ju iof coolt eftersom Bellas mamma bor i Florida... Hon sa att jag får det om Kaolines mamma följer med, själv vill hon inte följa med för att hon tycker att Forks är för litet och tråkigt...

Jag och Karoline vill att våra mammor ska följa med och lära känna varandra, det skulle vara riktigt roligt!
Jag har iallafall forskat lite på en hemsida som heter Tripadvisor.org kan man söka på Forks och sen kolla hotell, flyg, sevärdheter med mera. Här har jag även kollat upp vad flygresan skulle kosta, dock bara för två, men ca 6000kr/person och då är det två mellanlandningar. Personligen skulle jag välja den där man mellanlandar i bland annat Maine, bara för att köpa en souvenirtröja som de pratar om i eclipse. Här är en lista på saker jag vill göra och ställen jag vill besöka i Forks och Seattle eller Port angeles.

-Jacob´s hus
-Bella´s hus
-Cullen huset!
-Forks highschool
-Forks police department
- La push!
 - stränderna i la push
- dazzled by twilight (en affär med bara twilightsaker och rundturer)
- Stå vid den stora skylten som säger "The city of welcomes you"
- Äta på restaurangen Bella Italia
-forks sjukhus


vet inte m jag har glömt något nu men det är det jag kan komma på just nu... Skriver mer om detta imorgon eller på måndag när jag och Karoline har pratat mer om det här.














Det finns ett bra motel där de tillochmed har Twilightrum! Det ser riktigt mysigt ut på bilden ju! Kostar ungefär 400/person att bo där...




Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Din hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0