The Hunger Games

Har ni läst boken The Hunger Games? Eller på svenska, Hunger spelen.
Det är en bok jag rekomenderar jätte mycket! Hur spännande som helst och bok nr.2, genom eld är påväg till min brevlåda! Det är en triologi som handlar om framtiden. Just nu vet jag bara vad den första boken handlar om.

Boken kommer att bli film, vilket jag verkligen ser fram emot! Filmen kommer förmodligen komma ut 2012, om jag inte minns fel.
Huvudpersonen i boken heter Katniss Everdeen och kommer att spelas av Jennifer Lawrence.
Här är en Fan-gjord poster!


Har ni läst boken?
Tycker ni att vi ska ha en Kategori om Hungerspelen, som jag tror kommer bli en stor succé!

Har ni inte läst boken är det nästan ett måste!
Det här handlar boken om, kortfattat:

Katniss Everdeen Bor i Distrikt 12. Varje år väljs 24 personer ut som ska tävla i hungerspelen, 2 personer från varje Distrikt. Katniss Everdeen blir deltagare tillsammans med om pojke som heter Peeta Melark. De tränas imför Hungerspelen och hemligheter avslöjas. Den sista överlevande vinner hungerspelen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har läst de två fötsta böckerna och de är jätte bra! <3333 Har inte läst tredje och sista boken än men måste göra det snart! :)

2011-04-12 @ 20:07:15
Postat av: we

hihih, andra boken heter fatta eld, int genom eld ;) hlr på att läsa den just nu, asså fatta eld! den är riktigt bra och jag längtar nåt enormt till mars nästa år då hungerspelen kmr ut på bio, iaf i usa! :D

2011-04-16 @ 20:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Din hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0