Vampyr Serie!

Här är ett bok-tips till alla som älskar vampyrer!
Jag har läste bok 8 igår och nu ska jag börja på bok 9. De finns på både Svenska och Engelska.
Böckerna Heter Legenden om Darren Shan Och handlar om en pojke som heter Darren Shan.
Spoiler!!!!

Darren och hans bästa vän Steve Får syn på En Freak Show som heter Cirque du Freak, där det jobbar en vampyr - Laurent Crepsley. Darren offrar sitt liv och alla han håller kära, för att rädda livet på sin bästa vän Steve, men han uppskattar det inte. Han lovar på sin död att han ska söka upp Darren och Mr. Creaplsey och döda dem.
Darren Blir Halvvampyr och Mr. Crepsley's medhjälpare.
 Snart får Darren veta mer om vampyrer, Och deras kusiner - Vampanezerna, som är kallblodiga mördare. Och hur Darren, Mr.Crepsley Och deras vän Vancha March måste döda Vampanezfursten för att Vampyrerna ska ha en skans att vinna i Kriget mellan vampyrer och vampanezer.

Slut på spoiler!

Jag vill också råda om att läsa alla under en viss period, själv började jag läsa bok 1 när jag gick i 6an eller 7an, och nu när jag går i 9an börjar jag med bok 8 och 9.

Detta är namnen på alla böcker (läst dom i ordning, annars förstår man inget, och lägg alla namn på minnet, de flesta kommer tillbaka senare i en annan bok).

Bok 1 - Skräckens cirkus
Bok 2 - Vampyrens Medhjälpare
Bok 3 - Dödens tunnlar
Bok 4 - Vampyrernas Berg
Bok 5 - Prövningarnas tid
Bok 6 - Vampyr Prinsen
Bok 7 - Skymningsjägarna
Bok 8 - Nattens Bundsförvanter
Bok 9 - Gryningsmördarna
Bok 10 - Andarnas Sjö

Böckerna är jätte korta, ca. 100-200 sidor st. så personligen hinner jag läsa ut en per dag :p

Jag vet inte vilka fler böcker det finns, Jag ska läsa bok 9 nu, Men Alla finns på engelska och det kommer ut ca. 2 böcker på svenska varje år, så vi har 2 nya att se fram emot om bok 9 inte är den sista, vilket jag inte kan tänka mej.

Hoppas ni tycker om de lika mycket som jag, Vampyrerna liknar inte andra vampyrer i den här boken, och det finns andra mystiska varelser med :)

Det jag tycker kan vara roligt med de svenska böckerna är att på framsidan finns det en bild i en färg, och den bilder har något med boken att göra :)
Karoline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Din hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0